vrijdag 9 november 2018

In de spotlight: meneer Jonas



Tijdens de lessen Communicatietechnieken kregen de leerlingen de opdracht om een leerkracht te interviewen. Om de schriftelijke communicatie in te oefenen maakten ze een afspraak via Smartschool. De mondelinge communicatie kwam aan bod door het afnemen van het interview zelf.
Axl De Groote uit 1Aa ging op pad om meneer Jonas enkele vragen te stellen.


Dag meneer Jonas, u bent de leerkracht sport en zwemmen, maar bent u ook sportief als u niet op school bent?
Ik probeer zo veel mogelijk aan sport te doen ondanks mijn drukke agenda. Het liefste ga ik lopen in het bos of sla ik een balletje op het tennisveld.

Wat heeft u gestudeerd om leerkracht te worden?
In de hogeschool VIVES in Torhout heb ik mijn opleiding genoten. Ik studeerde er LO en informatica.

 Ik heb u eens gezien bij de Kijkuit met uw E-Bike. 
     Hoe snel mag u daarmee rijden?
 Ik mag er 45 km/u mee rijden.
  
    Geeft u nog les in andere scholen? 
Ja, in de Zonnebloem, de lagere school in Beernem. Daar geef ik ook LO.

Bent u getrouwd of woont u samen met iemand? 
Voorlopig ben ik (bij mijn weten) nog altijd niet getrouwd.

    Heeft u kinderen?
Ik heb een 200-tal kinderen aan wie ik les geef.

    Indien u opnieuw zou mogen beginnen, voor welke job zou u dan kiezen?
Ik zou hetzelfde doen.

Heeft u nog toekomstplannen?
Gaag zou ik nog vele mooie, nieuwe plekjes ontdekken op de wereld.

Bedankt voor het interview.
Graag gedaan, Axl.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten