woensdag 14 oktober 2020

Waarom koos ik voor Sint-Lutgart?

Tijdens de les Nederlands kregen de leerlingen van het eerste jaar de opdracht om een informele e-mail te versturen.
Ze mochten die richten aan een leerling van het zesde leerjaar van de basisschool waar zij vorig jaar school liepen.
De opdracht was om te vertellen waarom ze voor Sint-Lutgart gekozen hebben.
Leuk om te lezen dat onze nieuwe leerlingen zich al zo goed thuis voelen.

Dag Thiele

Hoe gaat het met jou?
Met mij gaat alles goed, zeker nu ik in Sint-Lutgart zit!

Het is hier megatof. Ik ben heel erg blij met mijn keuze.
Eerst was ik nog een beetje aan het twijfelen of ik wel naar hier zou komen.

Het idee dat ik na twee jaar weer moest veranderen van school leek me niet zo fijn. Maar sinds ik met het zesde leerjaar op bezoek ben gekomen, ben ik helemaal verkocht!

Ik vind het vooral handig dat de school in Beernem ligt. Ergens is het wel leuk dat het hier zo klein is, dat maakt het gezelliger. Wat ik nog fijn vind, is dat we maar met twee jaren zijn.

Natuurlijk ben ik nog steeds blij met mijn keuze!
Ik had er ook wel rekening mee gehouden dat er hier veel leerlingen gingen zijn die ik al kende, maar dat vond ik geen enkel probleem.

Geloof me, als je hier op bezoek gaat komen, ga je je meteen thuis voelen. Ik raad je  zeker aan om naar hier te komen!!!

Hopelijk tot snel!

Heel veel groetjes
Marte

-------------------------------------------------------------

Hallo Flor


Ik zou je graag iets meer willen vertellen over de reden waarom ik juist voor Sint-Lutgart heb gekozen. 
Hopelijk kan ik jou overtuigen om naar deze superleuke school te komen!

Mijn zussen zaten hier vroeger ook op school. Zij vonden dit een zeer toffe school! Ik kom elke dag met de fiets, want het is niet ver. Het leuke aan deze middenschool is ook dat je bevriend bent met de leerlingen van het tweede jaar. Zij zorgen wel heel goed voor ons. 

Misschien komen er ook wel vrienden of vriendinnen van ons naar deze school. Dat zou leuk zijn! Deze school is  klein en heel gezellig! Ik vind het een fantastische school!

Je voelt je hier ook echt thuis.

Hopelijk heb ik jou een beetje kunnen overtuigen, Flor.
Ik hoop dat je naar deze school komt. Jij gaat dit waarschijnlijk heel tof vinden!

Tot snel!

Groetjes
Franne 


Hey Rachel

Ik zou het heel fijn vinden mocht jij ook naar Sint-Lutgart komen volgend schooljaar.
Waarom? Hier zijn een paar redenen.

Je hebt een ruime keuze aan richtingen, dus je zal een richting vinden die bij jou past. Er zijn een paar klasgenoten van onze vroegere school naar hier gekomen, je zal zeker iemand tegenkomen die je al kent en misschien ook een paar mensen van de skireis!
Sint-Lutgart is naast onze vroegere school dus je kan nog altijd eens zwaaien naar de leerlingen en leerkrachten. In de toffe school zijn er ook een paar activiteiten zoals: de klassencompetitie en de leerlingenraad. Op de speelplaats kan je voetballen, basketballen, volleyballen en er zijn 2 voetbaltafels.
In de school is er een fruitsnackbar, als de bar open is kan je er allerlei gezonde snacks kopen en het is niet duur. Er is ook een keuken in de school wat heel tof is. Als je de richting Maatschappij en Welzijn zou volgen ga je veel in de keuken werken.
Er zijn lockers voorzien, die je aan het begin van het jaar huurt, dan kun je die voor de rest van het schooljaar gebruiken. Het is heel handig, want dan moet je niet alles meesleuren in je boekentas. De leerkrachten zijn ook allemaal heel erg lief en je kan veel bijleren.

 Ik hoop dat je nu meer weet over Sint-Lutgart en ik hoop natuurlijk ook dat je naar hier  komt.

 Groetjes
Lani

-------------------------------------------------------------


Geen opmerkingen:

Een reactie posten