woensdag 21 oktober 2020

In the spotlight: meneer Jeroen

Voor het vak Communicatietechnieken mochten de leerlingen een leerkracht interviewen. Lisa uit 1Aa koos voor meneer Jeroen, haar leraar wiskunde.

Lisa: Dag meneer Jeroen, waarom hebt u voor een job in het onderwijs gekozen?

Meneer Jeroen: Ik heb gekozen om leerkracht te worden om jongeren wat bij te brengen en om ze proberen te facineren voor een bepaald vak.

Lisa: Vond u het vak wiskunde zelf moeilijk?

Meneer Jeroen: Ik heb altijd heel graag wiskunde gedaan. Ik vond dat een leuk vak. Het is boeiend dat je met getallen en met letters door elkaar iets kan berekenen. Ik vond dat dus eigenlijk een heel leuk vak!

Lisa: Hoeveel jaar werkt u al op Sint-Lutgart?

Meneer Jeroen: Het is het allereerste jaar dat ik hier lesgeef. Ik leer hier ook vandaag de dag zelf nog heel veel bij.

Lisa: Werkt u ook nog op een andere school?

Meneer Jeroen: Ja, ik geef al 16 jaar les. Ik geef ook nog les in Brugge in Hotel- en Toerismeschool Spermalie. Daar geef ik wiskunde, maar ook natuurwetenschappen van het eerste tot en met het vierde middelbaar.

Lisa: Ging u vroeger graag naar school?

Meneer Jeroen: Mijn ouders hebben mij verteld dat ik eigenlijk altijd stond te springen om naar school te gaan. Ik ben graag onder de mensen en blijkbaar vroeger ook onder de kinderen.

Lisa: En als u geen leerkracht was geworden, wat zou u dan willen doen?

Meneer Jeroen: Als ik geen leerkracht zou geworden zijn? Ik heb altijd al leerkracht willen worden eigenlijk. Vanaf de lagere school heb ik daar altijd aan gedacht om voor een bord te staan, om leerlingen iets bij te brengen. Maar stel dat ik geen leerkracht zou geworden zijn, dan zou ik zeker iets met natuurwetenschappen gedaan hebben. Dan denk ik iets in de richting van dokter of dierenarts, zeker iets met wetenschappen.

Lisa: Als u directeur van deze school zou zijn, wat zou u veranderen?

Meneer Jeroen: Wat zou ik veranderen? Ik vind dat een moeilijke vraag. Ik ken de school nog niet zo goed dus kan ik daar eigenlijk nu nog niet meteen op antwoorden.

Lisa: Dat is niet erg. Dit waren alle vragen. Bedankt om mee te werken!

Meneer Jeroen: Graag gedaan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten