woensdag 18 november 2020

In the spotlight: mevrouw Els

 Voor het vak Communicatietechnieken mochten de leerlingen een leerkracht interviewen. Ella uit 1Aa koos voor mevrouw Els, haar leerkracht beeld.


Ella: Dag mevrouw Els. Hoe gaat het met u?

Mevrouw Els: Heel goed. Dankjewel.

Ella: Mag ik u een paar vragen stellen?

Mevrouw Els: Jazeker.

Ella: Waarom bent u leerkracht geworden?

Mevrouw Els:  Eventjes denken. Eerst en vooral wil ik iets bijdragen wat ik heel graag doe. Ik heb van mijn hobby eigenlijk mijn werk gemaakt en omdat ik dat zelf heel graag doe, wil ik dat overbrengen naar jonge volwassenen die iets kunnen bijleren over hun kunstniveau of die leren creatief te zijn. 
Dat is mijn grootste doel.

Ella: Doet u ook in de vrije tijd aan kunst?

Mevrouw Els: Ik doe dat eigenlijk in periodes. Wanneer ik heel veel tijd heb, ga ik dat wel doen. Dus meestal in de vakantieperiodes ga ik dat doen en nu mijn kinderen al een beetje groter zijn, heb ik ook veel meer tijd.

Ella: Welk kunstwerk inspireert u het meest?

Mevrouw Els: Dat kan van alles zijn: een mooi beeld van een foto, een beeld van een schilderij, maar evengoed een 3D-beeld bv. een beeld dat is opgestapeld uit een bepaald materiaal. Een voorbeeld: rotsen die opeengestapeld zijn of een soort van kunstwerk dat je ergens in de tuin kan plaatsen. Dat kan eigenlijk iets heel moois zijn. Maar iets heel specifieks kan ik nu niet echt opnoemen.

Ella: Wie is uw favoriete kunstenaar/kunstenares en waarom?

Mevrouw Els: Dat is Gwanmiro, een Spaanse kunstenaar. Die is ondertussen helaas al gestorven. Ik zie zijn werk heel graag omdat hij heel kleurrijk werkt en hij schildert heel veel droombeelden. Ook werkt hij met vormen, vlakken en lijnen en dan stelt hij dat heel mooi samen en dat vind ik prachtig.

Ella: Sinds wanneer bent u leerkracht?

Mevrouw Els: Ik werk al 30 jaar als leerkracht.

Ella: Welk beroep zou u liever doen dan leerkracht?

Mevrouw Els: Ik sport heel graag en als ik me daar meer in zou ontwikkelen zou ik misschien iets gedaan hebben met fietsen.

Ella: Wat vindt u van de kunstwerken van de leerlingen op deze school?

Mevrouw Els: Die zijn natuurlijk top. Ze boeken hele mooie resultaten.

Ella: Bedankt voor het interview.

Mevrouw Els: Graag gedaan.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten