maandag 14 september 2020

Voor het vak Nederlands kregen de leerlingen van het eerste jaar de opdracht om zich voor te stellen.
Dit deden ze aan de hand van een vragenlijst waaruit ze enkele leuke onderwerpen mochten kiezen.
Deze keer ging het dus niet over het aantal broers, de namen van de huisdieren of de lievelingskleuren.

Benieuwd? Hier kan je fragmentjes van enkele leerlingen lezen: 

Ik vind het hier in België heel tof, maar het liefste zou ik in Zweden of Denemarken wonen. Het sneeuwt daar elke winter tot wel één meter en dat vind ik zalig! Dan moet ik tenminste niet een kwartier lang sneeuw zoeken om één sneeuwbal te krijgen die ik misschien nog misgooi ook. In de sneeuw spelen vind ik dus heerlijk. De anderen van mijn gezin vinden het dan wel minder leuk als ik helemaal besneeuwd naar binnen kom of onverwacht een sneeuwballetje in hun gezicht gooi.
(Remi Vesschemoet, 1Ab)


Ik hou super veel van dikke boeken, vooral van Warrior Cats, serie 1. De schrijver is Eric Hunter.  Zijn boeken  zijn de leukste die ik al gelezen heb. Er zit spanning en liefde in. 
Het gaat over een huiskat die een wilde kat is geworden. Hij moet samen met de rest van de clan zien te overleven. Ik vind het echt een aanrader. 
(Amber Aerts, 1Aa)

Ik ben gek op sporten, dus ga ik iedere donderdag om 18 uur basketten en iedere zaterdag om 9 uur speel ik tennis. Omdat ik vroeg ga tennissen moet ik iedere vrijdag vroeg naar bed en dat haat ik.
(Matisse De Buck, 1Aa)


Shoppen doe ik liever in de winkel zelf. Als je online shopt, moet je kleren vaak retourneren. Als je in de winkel koopt, duurt het veel minder lang tot je de kleren hebt.
Ik hou zeker van films en series, maar lezen doe ik toch liever. Ik lees wanneer ik kan. Boeken lees ik het liefste: op papier of op mijn gsm, dat maakt niet uit. Ik verkies boeken met zo weinig mogelijk tekeningen, ik hou dus niet zo van strips, dan is er te weinig tekst.
(Hanne Claeys, 1Ab)

Mijn droom is om in het buitenland te wonen. Ik wou altijd al in Los Angeles wonen. Ik vind het daar heel mooi en op het strand spelen is heel erg leuk.
(Danté Bauwens, 1Ac)

Ik sta graag vroeg op zodat ik veel meer kan doen. Ik kan dan langer naar FC De Kampioenen kijken. Ik kijk ook graag naar mensen die dingen maken of  naar skateboarders die vallen.
(Féréro Commeyn, 1Ac)

Ik ben gek op de bergen. Zelf zou ik in de bergen willen gaan wonen. Als het daar sneeuwt dan is het daar zeer mooi. Je kan er skiën, spelen in de sneeuw en in de zomer prachtige wandelingen maken. Ik beoefen graag individuele sporten en zou ook graag leren met een parapente vliegen. Dat kan ik dan ook in de bergen doen, als het sneeuwt met skilatten aan en als het zomer  is gewoon boven de bergen zweven. Dat moet zalig zijn.
(Daan Van Hoornick, 1Aa)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten