woensdag 13 februari 2019

Gedichtendag


Op donderdag 31 januari was het gedichtendag.
Die dag konden we niet zomaar voorbij laten gaan.
Tijdens de les Nederlands "warboelden" we erop los met dit mooie gedicht van Daniel Billiet.


Laat alle kleuren los
Het is juist, ik geef het toe, 
ik kan niet 
stilzitten.

Dat is niet mijn favoriete 
hobby. 

U hebt makkelijk spreken,

u loopt 
alsmaar rond in de klas. 

Kunnen we niet eens ruilen? 

Ja, ik heb mijn rilatine al genomen.
Maar ik ben een vlinder! 

In mij buitelen duizelend alle kleuren rond. 

Voel maar, ik heb vleugels onder 

mijn schouders en vlinderspieren. 

Hebt u al eens een vlinder lang zien stilzitten? 

Zou u niet liever met ons vrij warboelen 

en gekkig ondersteboven sommen maken? 

Waarom kunnen we van deze klas 

geen vlinderschool maken?

Dan kunnen we met u in koor fladderen.

Daniel Billiet



De leerlingen van Communicatietechnieken schreven een elfje rond "communicatie".



ik

sta naast

je maar toch

praten we op sms

jammer



Imani



communicatie
is vandaag
heel erg belangrijk
de sociale media is
storend
Axl


communicatie
praten gebaren
samen met elkaar
interviewen typen schrijven en
herschrijven
Clarisse


communiceren
non-verbaal
praten zonder geluid
uitbeelden wat je voelt
gebarentaal

Louka


communicatie

al fluisterend

in de klas
wanneer het niet mag
‘STRAF!’
Steffi

stop        
nu eens
met praten over
jezelf en luister naar
mij
Lene


Op gedichtendag kozen we tijdens de Franse les voor het dadaïsme. Het dadaïsme of kortweg dada was een culturele beweging die tijdens WO I begon in Zwitserland. De kunstenaars van dada hielden zich bezig met mengvormen van beeldende kunst, poëzie, theater en grafisch ontwerp.

Voor deze groep kunstenaars waren geen regels, woorden en zinnen mochten door elkaar gebruikt worden of verdwenen zelfs helemaal! Ze hielden van ‘woordschilderijen’. Ze knipten, plakten, stempelden, enzovoort. Een Dada-gedicht is dus niet alleen maar om te lezen. Lees, kijk en geniet van de creativiteit van onze leerlingen!
Klik hier en bekijk enkele gedichten. 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten