vrijdag 24 november 2017

Levensvisiebril

Onze leerlingen kregen de opdracht om hun eigen levensvisiebril in elkaar te knutselen. Graag stel ik 3 wijze brillen aan jullie voor:

Nina
Nina schrijft: "Mijn levensvisiebril is zwart-wit, maar aan de witte kant is er ook zwart, want ik vind dat als er iets positiefs is, dan is er meestal ook iets negatiefs aan. Bijvoorbeeld, als je iemand lief hebt, dan is dat heel fijn, maar als die persoon je niet wil of weg is, dan is liefde kwetsend, vandaar de traan.

Ook aan de zwarte kant is er een beetje wit, want als er iets ergs gebeurd is, is er vaak toch ook iets goeds aan. Ik heb een konijntje verloren, maar er kwam een nieuw konijntje in de plaats. En dan voel je je beter. 

Er is ook een yin en yang teken op mijn bril, want ik geloof dat dingen elkaar aanvullen. Het ene kan niet zonder het andere bestaan, denk maar aan man en vrouw. Het teken staat symbool voor de gedachte dat alles bestaat met een tegengestelde variant waarvan de een niet beter is dan de ander." 



Lars

Hoe kijkt Lars tegen het leven aan? Laten we even de kenmerken van zijn bril bekijken.

  • Linkerkant: vorm van een zon, ik sta graag positief in het leven.
  • Rechterkant: vorm van een klok, omdat ik graag op tijd ben, ik laat niet graag iemand wachten.
  • Ik heb de bril versierd met schaakstukken omdat ik graag schaak, maar ook omdat het belangrijk is om eerst over iets na te denken voordat je het doet, schaken is dan ook een denksport.

De gekozen kleuren vind ik gewoon mooi, het is toeval dat mijn bril de kleuren van de Belgische vlag heeft.

Lomme

Lomme vertelt: "Ik heb mijn bril gemaakt uit ijzer. Ijzer is sterk en wordt ook gebruikt voor de fundamenten van een huis, het zorgt er voor dat alles stevig is, dat alles samen blijft. Hierop wordt het huis verder gebouwd. Ik vind het belangrijk dat er een sterke band is tussen vrienden waarop je kan rekenen en die je kan vertrouwen. Ook in mijn sport vind ik het belangrijk dat er niet alleen gespeeld wordt, maar dat je kan rekenen op de ploeg, dat we samen een team vormen.

De figuur in het roze glas is ook een symbool dat je op iemand kan vertrouwen. Ik heb het ene glas roze gekleurd omdat ik optimistisch ben, vrolijk, ik denk graag aan goede dingen.

Het andere glas heb ik groen gekleurd. Groen is de kleur van de hoop. Ik hoop dat er meer vrede in de wereld komt en er geen oorlog of aanslagen meer zijn in de wereld."

Klik hier voor foto's van nog meer toffe modellen en unieke visies. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten