woensdag 8 februari 2017

Onze schoolbibliotheek

Wist je dat je op school boeken kan ontlenen uit onze schoolbib?
De leerlingen van het eerste jaar doken alvast eens in het aanbod en kozen er een exemplaar uit. Misschien kunnen ze jou wel overtuigen om het boek ook te lezen.


Ik heb het boek ‘Geen weg terug’ van Katrien Vervaele gelezen.
Het is een spannend en avontuurlijk boek. Je moet dit echt lezen!
Zo kom je meer te weten over speleologie, magische krachten en tekens uit de prehistorische tijd. Sandels hobby is grotten onderzoeken. Als ze haar hand op de spiraal in de rotswand legt, voelt ze bijzondere trillingen. Samen met haar vriendin Flo gaat ze op zoektocht naar de magische kracht van dit teken.
Ze duiken diep in de grot, maar dit wordt een levensgevaarlijke weg. Om meer te weten te komen over het geheim van de grot, zal je het boek zelf moeten lezen. Ik vond het alvast een leerrijk, maar ook een bangelijk verhaal. Veel leesgenot!!! 


Emma Strobbe  1Ab


Beste lezers

Wat een prachtig boek is “Ik zwijg” van Frank Geleyn!

De mooie, donkergrijze kaft past helemaal bij het verhaal omdat het zo triest en pakkend is.
Het boek gaat over Willem die gepest wordt door Roxy en zijn vrienden. Zijn moeder is gestorven en hij leeft alleen met zijn vader. Zijn vader treurt de hele tijd over de dood van Willems moeder en weet daarom niets van het pesten. Vandaar de titel “Ik zwijg”. Hij wil het zelf oplossen. Het is een spannend en fantastisch mooi verhaal! Ik vond het een erg mooi boek. Ontleen het boek uit de schoolbibliotheek en lees het zelf!

Marthe Wybouw uit 1Aa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten