dinsdag 12 maart 2019

Terug in de tijd!

 
In het kader van thema ‘tijd’ in STV gingen de leerlingen terug in de tijd. We gingen samen naar het Patershof waar ze enkele bewoners mochten interviewen. De leerlingen merkten op dat er toch wel veel veranderd is. Sommige bewoners konden uuuuren over de oorlog vertellen. Ook het schoolgebeuren is veel veranderd, wist je dat ze vroeger zelf op woensdagnamiddag en zaterdagvoormiddag naar school moesten? 2 leerlingen trokken ook grote ogen toen een bewoner vertelde dat hij op 53 jaar op pensioen ging.

 
 Dit zijn de bevindingen van enkele leerlingen:

‘We werden heel vriendelijk ontvangen door André. Toen hij over zijn broers begon te vertellen, moest hij toch een traantje wegpinken. André vertelde veel over zijn schooltijd, gezin en de oorlog. Tijdens de oorlog moesten hij en zijn vrienden niet naar school, dat vond hij geweldig!’
Alissa Mortelez
‘Ik vond het een zeer leuke namiddag. Toen ze over haar man begon te vertellen kreeg ik de tranen in mijn ogen. Ik vond het zeer plezant om een bezoekje te brengen aan het Patershof. De tijd is voorbij gevlogen.’
Ieben Hallaert
‘Ik vond het heel interessant en zeker om te weten hoe het er vroeger aan toe ging. Emiel was ook heel grappig en open waardoor wij ook op ons gemak waren. Ik vond het een geslaagde middag en voor herhaling vatbaar.’
Marit Keirsse
Klik hier en bekijk alle foto's.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten