In de lessen
aardrijkskunde staan drie vragen centraal: WAAR? WAT? en WAAROM?
In deze lessen werd er vooral gefocust op de WAAR-vraag. Situeren is een activiteit die voortdurende aandacht vereist om een mentaal kaartbeeld op te bouwen. Met behulp van digitale (Google Earth, Google Maps …) en niet-digitale middelen (topografische en geografische kaarten, de atlas, de wereldbol …) proberen de leerlingen dat beeld te verkrijgen. Uiteraard vraagt het ook wat studiewerk, maar in de klas proberen onze leerlingen deze vaardigheid alvast goed in te oefenen!
In deze lessen werd er vooral gefocust op de WAAR-vraag. Situeren is een activiteit die voortdurende aandacht vereist om een mentaal kaartbeeld op te bouwen. Met behulp van digitale (Google Earth, Google Maps …) en niet-digitale middelen (topografische en geografische kaarten, de atlas, de wereldbol …) proberen de leerlingen dat beeld te verkrijgen. Uiteraard vraagt het ook wat studiewerk, maar in de klas proberen onze leerlingen deze vaardigheid alvast goed in te oefenen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten