Mevrouw Dagmar leidde alles in goede banen en luisterde samen met mevrouw Kristel naar alle voorstellen die de leerlingen in petto hadden.
Mevrouw Dagmar legde uit wat een leerlingenraad eigenlijk is.
Het is een democratisch orgaan:
de verkozenen vertegenwoordigen hun klas. De leerlingenraad is ook een denktank
waaruit initiatieven kunnen
ontstaan. Het is echter in geen geval een klachtenbank.
Enkel ideeën of opmerkingen die tenminste door een deel van de klas worden gesteund, mogen aan bod komen in de leerlingenraad. Als een idee de moeite waard is om uit te werken, dan wordt er steeds in stappen en met verantwoordelijken gewerkt.
Er
wordt altijd overleg gepleegd met
leerkrachten, directie en andere leerlingen.
Het gsm-gebruik kwam onder andere aan bod en aan de hand van een enquête kwam een heus debat op gang. Wat post je op sociale media? Hoe vind je een evenwicht tussen studeren en gsm-gebruik? Mag je van je ouders onbeperkt op je gsm tokkelen?Ook onze deelname aan de Rode Neuzen Dag werd besproken. Welke initiatieven kunnen wij nemen om iets meer te betekenen voor deze actie?
Ilona (2Aa), Estée (2Ac), Ella (2Aa), Wannes (1Aa) , Soetkin (1Aa), Kjorben (1Ac)
Wout (2Ac), Femke (1Ac), Catho (1Ab), Milan (1Ab)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten